lördag 18 februari 2012

Mikroskop

Nu har Josh åkt och är borta i två hela veckor. Jag har sjukt mycket att hinna under de veckorna så mig går det ingen nöd på. Jag hoppas dock att mitt träningsspel dimper ner i brevinkastet idag så att jag kan testa på det.

Igår var jag på en workshop för projektet Broad Vision som jag är med i på skolan. Var riktigt intressant att höra vad biomedicinarna höll på med och vi fick titta på olika saker genom mikroskop vilket alltid är häftigt. Bland annat fick vi kolla på bakterierna i yoghurt (vet inte om jag kommer äta yoghurt igen någonsin!), blommor, en frisk och en alkoholmissbrukad lever, bakterier från olika vattendrag samt skärmen på våra mobiltelefoner. Lärorikt minsann men nästa fredag är det våran tur att visa de andra vad psykologi är och vad vi gör om dagarna. Inte lika praktiskt som labb-nördarna kanske men jag är säker på att de kommer lära sig något av det vi ska visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar