måndag 20 februari 2012

Dear Saltlakrits, I have missed you!

Åkte in till universitetet för att skriva i det tysta men oj så fel det gick. Det var alldeles för livat för att jag skulle göra ett bra jobb så jag åkte hem en timme senare. Jag hann dock skriva lite så helt bortkastad tid var det väl inte. Och dessutom gick jag till Scandinavian kitchen där jag aldrig varit förut även fast det ligger riktigt nära skolan och oj vad mycket jag har missat! De sålde semlor! Och sjukt mycket svenska nödvändigheter som godis och saltlakrits. Köpte med mig två påsar Gott och Blandat och en semla. Blev så himla sugen när jag såg semlor överallt på facebook och bloggar så jag kände att jag också ville vara med i den svenska semmelhypen. Sjuuuuuuuuuuuuukt goda semlor måste jag lägga till. Fast det kanske beror på att jag inte ätit semla på ett helt år och därför blev mina smaklökar så överraskat glada bara av tanken på att det var en semla jag åt på. Eller så var det tröstätande eftersom Josh är borta. Den gick ner riktigt bra i alla fall. Nu är jag hemma igen och ska ta tag i lite arbete innan lax-middag (ja, man måste väl få lyxa till det lite när man är ensam?).



2 kommentarer:

  1. Mums!! Vet du karin vad jag saknar dig i dessa Big Brother-tider!! Ja, det har börjat om, vill ju se det med dig!! och skratta och skämmas. haha!!

    SvaraRadera
  2. Ååååååh Big Brother! Saknar den tiden. Shit! Har det redan gått er år sedan vi såg fram emot på det på kvällarna. Haha! Önskar jag kunde skratta och skämmas med dig! Är det lika bra som förra året?

    SvaraRadera