onsdag 22 februari 2012

Idag sprang jag genom Manhattan

Förra veckan berättade jag om träningsspelet som jag beställde. Nu är det äntligen här! De sa att det skulle komma i lördags men det kom först igår men det var väl värt väntan för det är döttskul! Om du har ett Xbox Kinect tipsar jag verkligen om detta spel. Det är dock inget för hårdtränare som går till gymmet vareviga dag och går på de hårdaste passen men om du vill träna lagom mycket och variera din träning ofta så är detta the bomb. Dessutom blir det ju så tufft som du gör det. Men eftersom det är en sensor som hela tiden övervakar dina rörelser så kan du inte komma undan med att slappa, då väcker du tjat-kärringen som istället pushar på dig. Det finns väldigt många olika träningsformer att pröva på (tror simning är det enda som fattas, men det finns kanske en anledning till varför det inte finns med?). Menyn består av olika kategorier och i varje kategori t.e.x. uppvärmning finns det olika alternativ för hur man vill värma upp. Detsamma gäller för träning av olika muskelgrupper, träningspass (tex. olika danser, yoga, bootcamp, boxning etc.) och min absoluta favorit "Run the world" där man springer genom New York eller London. Idag sprang jag genom hela Manhattan till exempel. Riktigt trevligt ställe det där, dessutom sparar jag pengarna och tiden som det skulle ta att flyga hela vägen dit (förlåt, men kunde inte låta bli). Och medan man springer får man olika utmaningar som att springa med höga knän i 20 sekunder och hålla ett visst tempo under en tid. Efter varje avklarat pass  låser man upp nästa nivå och svårighetsgrad så man blir motiverad hela tiden. Dessutom får man se hur många kalorier man gjort av med efter varje pass och dessa adderas ihop och syns i ena hörnet för extra motivation. När man bränt ett antal kalorier låser man upp ännu en svårighetsgrad. Jag skulle kunna "spela" hela dagen men andra saker måste också bli gjorda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar