fredag 10 februari 2012

Broad Vision

Detta är verkligen exalterande! Hade ett möte med fyra andra som studerar psykologi och en av våra lärare för att planera en presentation som vi ska hålla för studenter som studerar andra program. Vi ska försöka förklara för dem vad psykologi är och göra ett test som blandar in psykologi och konst. Det är ett projekt som heter Broad Vision där alla discipliner får ta del av alla andra discipliner så att vi tillslut kan få ihop någon sorts konst som inkluderar alla våra ämnen. Ska bli riktigt kul och spännande att få använda psykologi-kunskaperna på ett helt nytt sätt. De ställer inga krav på oss utan vi får hitta på vad vi vill och det ska bara kännas kul. Vi har våran presentation om två veckor och vi har redan bestämt vad vi ska hitta på. Vi ska visa på hur olika personligheter kan associera till vilken sorts konst man prefererar och de ska alltså få göra ett personlighetstest samt betygsätta olika målningar. Intressant minst sagt! Runt april/maj ska vi hålla ett event där man får ställa ut vad man vill, antingen i en grupp eller individuellt. Har aldrig gjort något liknande men det låter som att jag kommer lära mig väldigt mycket. Exciting stuff! Efter mötet gick jag och Gerogie till Joe and the Juice och köpte en riktigt uppfriskande smoothie.



Josh's plan är försenat till sent ikväll så det verkar som att jag får äta resten av pizzan för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar