onsdag 1 augusti 2012

The Dark knight rises

OS-invigningen på fredagskväll var väldigt underhållande med bra musik och komiska effekter. Gillade speciellt drottningens skådespelarinsats ("God evening Mr. Bond"). Inte illa för en 86-åring! Efter invigningen var det dags för mig att åka iväg till jobbet. Det blev alltså ingen sömn innan så jag var måttligt trött vid kl. 6 på morgonen då jag åkte hem igen.




På lördagen blev det upptäcktsfärd runtom Brick Lane där vi åt deras kända bagels och strosade runt på de olika små marknaderna. Avslutade upptäcktsfärden med en välbehövlig kaffe.




På söndagen var vi bjudna på sunday roast hos Emma som är en kompis till Josh från universitetstiden i Plymouth. Hon bor utanför London i en liten mysig ort som heter St. Albans. Vi åt och drack på olika små pubar i området och strosade i deras otroligt stora park där en hund jagade ankor som blev tvungna att hoppa ner i vattnet. Emmas och Josh gamla kompis Seth var också med och det visade sig att han hade jobbat med en av mina svenska kompisar här i London. Världen är bra liten ibland! Det blev inte hemresa förrän runt kl. 10 på kvällen.

I måndags bakade jag kladdiga chokladmuffins som blev otroligt goda! Smakade som kladdkaka men i muffinsform. Receptet som jag använde var detta:

2 ägg
3 dl socker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
100 g margarin eller smör
Blockchoklad

Smält fettet. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt fettet och mjölet blandat med kakao, salt och vaniljsocker. Häll upp i formar och grädda i 200 grader i 10-15 minuter i mitten av ugnen. När de är gräddade, lägg en ruta blockchoklad på varje muffins och låt smälta.



Igår såg vi "The Dark knight rises" på IMAX i Greenwich. Josh överraskade mig med VIP-biljetter som innebar att vi fick gratis popcorn, dricka och extra stora säten. Innan filmen fick vi vänta i en bar där vi fick nachochips och dipp. Biljetten var bara 3 pund dyrare än en vanlig biljett och eftersom vi fick en massa gratis snacks så blir det ju samma pris om man måste köpa sånt själv. Filmen var sjukt bra och jag rekommenderar att se den starkt. Och se den helst på bio för att få bästa upplevelsen. Jag är förvånad över de olika recensioner jag har läst om filmen då vissa säger att den inte alls var så bra som de trodde och den inte är värd att se på bio. Jag håller absolut INTE med! Det är en lång film, nästan 3 timmar, men jag tyckte inte den var lång nog. Jag skulle gärna se den igen. Otroligt bra skådespelarinsatser också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar