lördag 28 juli 2012

Southbank

Förra helgen tänkte jag öva lite fotografering och photoshop så jag tog ett stadigt grepp om min Nikon och slängde mig ut i vimlet. Jag åkte till Waterloo där jag fortsatte min inlärningstripp till fots i hopp om att hitta något intressant att föreviga. Och tur hade jag för rätt som det var hamnade jag mitt i en matmarknad vid Royal Festival Hall. Där såldes mat och all möjliga sorters godsaker från alla världens hörn och som gjorde sig mycket bra på bild. Efter otaliga knäpp med kameran senare kände jag hur magen började kurra och eftersom jag inte hade några lösa slantar på mig var jag tvungen att gå vidare för att hitta ett hak med elektronik. Efter en god lunch strosade jag vidare längs Southbank där det vimlade av folk och där det också fanns mycket intressanta saker att fota. Stannade en stund vid skateparken där de coola kidsen gjorde alla möjliga sorters tricks med skateboard och BMX samt en liten filur som cyklade runt på en mycket färglad cykel i väntan på sin far som också fotograferade. Det blev även en titt bland böckerna på bokmarknaden.



















2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!!! Älskar den med ungen, melonen och tjejen som kollar på! Och penguin books. <3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! :) ja haha, gillar barnet och melonerna. Hade kunnat gå riktigt illa om inte hans mor sagt till honom sekunden efter jag tog kortet.

    SvaraRadera