tisdag 17 juli 2012

On the road

Yes! Äntligen är denna film klar och kommer att ha premiär den 16 Augusti här i London. Det var flera år sedan jag hörde rykten om att Jack Kerouac's roman "On the road" skulle filmatiseras, då med Brad Pitt i huvudrollen, men ingenting hände. Förrän nu. Jag hoppas verkligen att den kan leva upp till bokens standard men det är väl ofta en "lost cause" när det kommer till filmatiseringar av böcker. Brad Pitt syns dock inte till så långt ögat kan nå men jag tror inte att det gör något då istället många andra talangfulla skådespelare visar sina vackra ansikten. Älskar verkligen 50-talskänslan som producenterna och regissören har lyckats skapa och om ni inte läst boken så rekommenderar jag den starkt. Nu blev i alla fall jag sugen på att läsa den igen och jag längtar bara mer och mer tills nästa sommar då jag och Josh förhoppningsvis ska göra våran egna road trip genom USA. Kanske inte i Sal Paradise-stil men med samma frihet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar