torsdag 5 juli 2012

Operation

I tisdags opererade jag näsan och allt gick bra. Kände mig pigg och kry när jag vaknade upp men det har jag nog medicinen att tacka för. Bara näsan är svullen, inte resten av ansiktet vilket är lite onormalt då man ofta blir svullen runt ögon och mun samt brukar det se ut som man har två blåögon. Lyckligtvis har jag sluppit det än så länge och det enda som är jobbigt ät att näsan värker och jag måste andas genom munnen. Detta gör att munnen och halsen blir riktigt torra, speciellt på natten vilket gör det svårt att sova.

På måndag får jag ta bort stygn och bandage så jag får en aning om hur näsan ser ut. Dock kommer den vara svullen i flera veckor till så slutresultatet får jag vänta lite längre på. Förhoppningsvis kommer jag kunna andas genom båda näsborrarna snart.

Jag lägger inte upp någon bild än då jag inte vill skrämma någon ;) Ni får vänta till nästa vecka då bandaget är borttaget.

3 kommentarer:

  1. Maila en bild till mig!! Jag vill se :) /emma

    SvaraRadera
  2. vill också se :) och bra att det gick bra!!

    SvaraRadera
  3. Haha. Lotta och Emma, jag tar bort plåstret och stygnen imorgon så skockar en bild på det :)

    SvaraRadera