måndag 13 augusti 2012

Brunch

I lördags tog jag och Lina en riktigt hos brunch på The Breakfast Club dit jag har velat äta i fyra år nu! Äntligen fick jag med mig någon som gillar frukost lika mycket som jag. Vi åt full american breakfast och förberedde oss inför The London Bridge Experinence vilket är som London Dungeon men lite läskigare. Och det var det kan jag tala om! Det roligaste var att innan själva upplevelsen började fick man gå i en mörk gång tills man hittade en dörr. Det var bara det att det var så mörkt att jag inte såg en tegelvägg som jag gick rakt in i (med pannan och inte med näsan som tur var). Vi hittade dörren precis bredvid denna tegelvägg så vi öppnade den och möttes av applåder. I rummet stod resten av gruppen som vi skulle gå hela upplevelsen med och väntade på att alla skulle komma och de kunde se på en TV-skärm när jag gick in i väggen. Haha. De och vi skrattade gott. När vi var vettskrämda gick vi till en pub för att lugna nerverna.

På kvällen mötte jag upp Lina och några ur hennes klass för en pubrunda. Väldigt trevlig kväll som även inkluderade drinkar på Amy Winehouses gamla stammispub. Toalettdörrarna var nerklottrade med Amys namn.

På söndag blev det brunch med några vänner i Farringdon vilket är ett ställe i London där jag aldrig har varit förut. Väldigt fint område med små, mysiga gator. Efter en god brunch åkte vi till Brick Lane och gick på marknaden. Riktigt trevlig dag.

Gårdagskvällen tillbringades framför TVn och OS-avslutningsceremonin. Den var helt okej och bra musik spelades. Tyckte dock att det kunde varit en gnutta bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar