lördag 4 augusti 2012

Archery

Blev bjuden att se archery (vet inte vad det heter på svenska men gissar på "pil och båge") av en kompis vars föräldrar hade en biljett över. Jag tackade naturligtvis ja även om jag inte hade den blekaste aning om hur archery går till. Det visade sig vara rätt så spännande ändå. I området utanför fick man även pröva på att skjuta med pil och båge själv vilket var riktigt kul! Lyckades träffa mitten en gång av tre vilket jag är riktigt stolt över. Dock var avståndet till måltavlan väldigt mycket kortare för mig än för de riktiga tävlande där de skjuter från 70 meters avstånd (!). Jag blev väldigt imponerad att de nästan hela tiden träffade 10 eller 9 poängarna. Vi har ingen som representerar Sverige i männens archery som jag såg men tydligen har vi en kvinna. GB förlorade dock sin match mot Malaysia. En av de tävlande var bara 15 år men han vann tyvärr inte sin match även om han lyckades väldigt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar