söndag 18 september 2011

"May the force be with you!"

I fredags åkte jag ut till det nya Westfields shoppingcentret för att se om jag kunde hitta något fint. Det var väldigt mycket folk och butiker där men efter tre timmar hade jag fortfarande inte köpt något. Så istället för att fortsätta trängas sa jag hej då till folkmassan och begav mig hemåt. Senare på kvällen gick vi till kullen vid parken för att se på utsikten. Jag hade läst på Time out London att det tydligen var någon slags release för Star Wars på Blue-ray (man kan tydligen fira vad som helst) så BT-tornet skulle tända en blå laserstråle rakt upp i luften från deras mast. Vi såg tyvärr strålen väldigt svagt eftersom tornet ligger på andra sidan London och jag hade bara min mobilkamera så bilderna blev väldigt otydliga.

 
Laserstrålen är precis i mitten på kortet men den är väldigt svår att se

Månen över Canary Warf


Igår, lördag, var vi på förfest hos en av Josh's gamla skolkompisar. Det var många trevliga och några halv-mysko personer där och kvällen bestod av öl-spelet där man använder en kortlek och alla nummer har en regel (tex. att man måste dricka 3 klunkar eller får bestämma en regel). Till slut fick vi inte säga varandras namn eller peka och vi måste dricka med vänster hand och två fingrar på glaset. Efter en livad förfest med mycket skratt tog vi taxi till en karaoke-bar där vi stannade till kl. 2 på natten. Det blev ingen karaoke eftersom väntetiden var nästan två timmar men alla fick sjunga med i låtarna ändå så det var riktigt roligt.

Idag sov vi till halv ett (!!!) och jag har haft min skype-date med vännerna i Sverige. Väldigt mysigt och jag hoppas vi kan göra det till en vana en gång i veckan :)

 



1 kommentar:

  1. Haha snygga vi är!! Och var kul det är nu när du fått fart på bloggandet!! fiiint. pussåkram min vän. Jag ska förresten meddela dig så fort jag har lyckats med en bra hemmagjord beasås!

    SvaraRadera