torsdag 22 september 2011

Illusion

I tisdags träffade jag två av mina gamla klasskompisar på universitetet där de hade "fresher's fair", alltså en sorts mässa för nya studenter där man kan skriva upp upp sig på olika aktiviteter och bli medlem i någon intressant grupp. Det som lockade dit oss mest var dock gratis pennor och godis. Jag skrev dock upp mig på en nystartad grupp bara för skandinavier (lite rasistiskt kan man tycka) som anordnar skandinaviskt traditionella tillställningar som Lucia och Midsommarfirande. Dessutom skrev jag upp mig på kören så att jag får träna sångrösten lite (lagom till julens "Christmas carols"). Jag passade även på att fråga ut Davide och Vanya om deras upplevelse av år två på psykologiprogrammet och de sa att det var riktigt svårt. Jag hoppas dock bara att de försökte skrämma upp mig och att det inte alls är så farligt som de fick det att låta. Men det är kanske bättre att jag förväntar mig det värsta istället för tvärtom.

(London är mycket finare på kvällen än på dagen. På kvällen lyser det massor med lampor och man ser inte smutset)

Igår träffade jag en gammal "flat mate" då vi hade planerat att se på en utomhus-bio vid Tower bridge. Bion är gratis och man sitter på marken med kuddar och filtar och filmerna de visar är cirka ett år gamla. Dock blev det ingen film för oss då vi kom dit för sent och de släppte bara in ett antal personer. Vi kunde ändå se filmen utanför avspärrningen så vi stod och tittade ett tag tills benen började värka. Det kanske var lika bra eftersom det inte alls var den film vi trodde att vi skulle få se. När vi båda hade förväntat oss den här filmen:



kom istället den här filmen:



En fransk tecknad (nästan stum) film. Så vi väntade på att den "riktigta" filmen skulle börja och tänkte att det tecknade bara var som ett intro, men efter en halvtimme hade varken Edward Northon eller Jessica Biel visat sig på filmduken. Trots att filmen var ganska söt hade jag inte gått dit om jag visste att det var den filmen som skulle visas. Så med en gnutta besvikelse begav vi oss istället till ett café.

Jag har även hunnit med en tripp till IKEA för att piffa till lägenheten lite, men jag tror dock att Josh kommer tycka att det blev lite för feminint. Han är nämligen i Nederländerna med jobbet och kommer hem först imorgon så han kommer att få en chock. Men jag hoppas att vi kan åka till IKEA i helgen för jag behöver ett nattduksbord (och någon som kan bära).

2 kommentarer:

  1. fina bilder!!! åh jag älskar IKEA, vill också dit! lägg upp bilder på läggan sen! :)

    SvaraRadera