lördag 23 juni 2012

Busstrejk

När man slutar jobbet på natten samtidigt som bussarna har sin strejk tar det sin lilla tid att ta sig hem. Några bussar gick ändå men väldigt sällan och ingen buss gick särskilt nära mitt hus, så jag bestämde mig för att ta en taxi fram till dörren istället för att strosa själv på gatorna i London en fredagskväll. Jag gick över floden till Waterloo för att få ett lite billigare taxipris. På vägen tog jag lite kort för jag tycker London är som finast när det är mörkt med alla lampor som lyser. Taxin blev dock inte så billig som jag trodde utan jag fick lägga ut praktiskt taget alla pengar som jag tjänat på jobbet samma kväll. Kändes ju verkligen onödigt att ens åka in till jobbet.

Oh well, idag är det midsommar i Hyde park om det inte regnar alltså. Ser lite mörkt ut.

(Inser att detta inlägg blev väldigt negativt så förlåt för det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar