lördag 9 juni 2012

Lördag

Idag var jag på introduktion på mitt nya jobb där jag fick lära mig om säkerhet och företagets policy. Inget som jag inte redan visste och medan jag satt där och lyssnade tänkte jag på vilket slöseri med tid detta var. Men jag antar att de måste följa lagen så att inget onödigt händer som de får stå till vars för. Annars hade jag ju kunnat stämma dem och kamma hem storkovan! Nej, skojar förstås, men det kändes verkligen som två väldigt långa, onödiga timmar. Fick också veta att jag måste göra några prov under några veckors tid för att de ska se hur bra jag lär mig allt som ska göras och om de har lärt mig allt som jag måste veta. Känns ju lite överdrivet och onödigt då man oftast lär sig i av att göra och repetera. Ett prov känns lite som slöseri med tid då man istället kunde använda den tiden till att jobba?

Ikväll har vi tagit en skön kvällspromenad i solen och ätit renskav och potatismos till middag. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar