onsdag 14 mars 2012

Hooligans

Gick till affären nyss och passerade ett gäng  på åtta stycken småpojkar i ålder 8-10 år som sjöng hejvilt. Det vore ju inte så märkvärdigt om de hade sjungit på något annat än en av Arsenals fotbollssånger och försökte låta som (det enda jag kan tänka mig) deras fäder. Pojkarna var alla klädda i röd Arsenaltröja. Jag kan inte hjälpa att skaka på huvudet och hoppas på att detta bara är en kort fas i deras barndom och att det inte slutar med blod, svett och tårar (bokstavligt talat) i eller utanför en fotbollsarena. Jag ville bara skaka om dem och säga att fotboll är bara en sport, ett spel, en underhållning, inget som du behöver slå en annan person blodig för bara för att han eller hon säger "Tottenham är bäst!". Det skadar inte dig om det finns andra som supportar andra lag istället borde du se det som positivt så att ni kan fortsätta spela ert låtsasspel. Om ingen höll på motståndarna hade ni inte haft några motståndare. Visst, det ligger mer bakom huliganernas beteenden, som adrenalinkickar och en känsla av samhörighet i en grupp, men i slutet av dagen så är ni alla idioter. Och efter de första slagen mot huvudet kan det inte bli bättre. Missförstå mig rätt: it's all downhill from there!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar