onsdag 5 oktober 2011

Långpromenad

I lördags gick vi till puben för lunch. Sedan bestämde vi oss för att ta en liten promenad men det slutade med att vi tog en båt in till centrala London och gick nästan hela vägen tillbaka hem därifrån. Vi stannade på en restaurang på vägen där jag åt någon sorts lax-röra. Riktigt gott!

















På söndag kväll grillade vi en massa olika kött men åt inte ens hälften. Vi var alldeles för hungriga när vi började grilla med andra ord. Till det grillade köttet gjorde jag en god sallad med fetaost, tomater och balsamvinäger. Mums! Vi har fått äta riktigt goda rester hela veckan.




Igår, min lediga dag från universitetet, gick jag på ett Yoga-pass på en sportanläggning här i närheten. Det var riktigt jobbigt men sjukt skönt efteråt och instruktören var riktigt bra då hon gick omkring och justerade våra positioner och stretchade ut oss (vilket dock gjorde riktigt ont). Jag har dock varit mör i kroppen hela dagen. Men det är det ju värt!

Dagens föreläsning var riktigt intressant och bestod av hur belöning påverkar vår hjärna och vårt beteende. Våran föreläsare kan vara väldigt rolig och förklarar komplicerade saker med vardagliga exempel, som varför många säger att de inte gillar sjukhus på grund av "lukten", varför och hur man kan bli beroende av träning och hur man kan göra för att effektivast slutar röka. Många bra-att-veta-saker.

2 kommentarer:

  1. åh nu blev jag hungrig av din blogg! :) plus att jag fick sommarlängtan! HÄR ska det tydligen komma snö inatt/imorgon och ihelgen!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj! Jo pappa har fått åka ut på plogning. Redan! Låter ju helt sjukt konstigt. Men det blir ju vitt och fint :) Vi kan ignorera kylan. Snart får du köra skoter Emma! :) Hörs på söndag! Kram

    SvaraRadera