lördag 15 oktober 2011

Fem om dagen

Har kört frukost-smoothies (eller smoothie-frukost) varje dag denna vecka. Har använt mig av två recept som innehåller tre till fyra frukter eller grönsaker. Måste säga att det känns riktigt bra att starta dagen med tre eller fyra av de rekomenderade "fem om dagen".

Det ena receptet som jag kört på i veckan består av:
300 ml apelsinjuice
80 g banan
80 g morot
80 g gurka

(80 gram är tydligen den mängd som räknas till en av fem om dagen)


Det andra receptet körde jag nu i helgen som en helg-smoothie (man måste ju lyxa till det lite):
300 ml apelsinjuice
80 g banan
Frysta blåbär och jordgubbar (tog så mycket som jag ville ha, kan ändå inte bli fel)




De känns också väldigt matiga så man blir mätt!

Fredag var min andra dag på praktiken och det kändes som att jag verkligen hade lärt mig något sedan första dagen. Gjorde en hel del sysslor utan att få hjälp så det går i alla fall framåt. Glömde dock att ta bilder för att visa er men jag ska försöka att komma ihåg till nästa gång.

Idag har jag försökt klura ut vad jag ska skriva om på min akademiska poster. Problemet är dock att det finns alldeles för mycket att välja på. I need a thinking cap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar