lördag 1 oktober 2011

Buzy Bee

Sådär ja! Första veckan på universitetet avklarad. Det här året kommer dock att vara över på ett ögonblick då det kommer att finnas saker att göra varenda sekund. När det inte är de tusentals uppgifter på skolan som måste göras är det praktik. Jag ser dock fram emot praktiken och att andra året på universitet är snabbt avklarat är ju bara positivt. Det betyder ju att jag är ett steg närmare examen.

Veckans föreläsningar har mestadels bestått av information om de enskilda kurserna. Denna termin består av Individual differences, Developmental psychology, Psychobiology and clinical neuroscience, och Advanced research methods. Jag ser mest fram emot Psychobiology and clinical neuroscience och minst fram emot alla rapporter som ska skrivas för Advanced research methods. Men det är bara att bita ihop och köra hårt. Har försökt att vara duktig nu i början med att läsa och jag hoppas att ambitionen håller i sig året ut.

Vädret har varit helt underbart hela veckan och idag är det inte sämre. Tydligen vänder det på måndag då hösten ska visa sig. Vet dock inte i vilken form men jag antar att det kommer vara blött. Passade på att plugga i parken igår. Riktigt härligt!

Igår kväll njöt jag av den sköna temperaturen då jag träffade två kompisar i en liten park vid Tower Bridge. Vi köpte med oss något att dricka och lite snacks och hade det riktigt trevligt i flera timmar.


Nu ska jag och Josh njuta av vädret så länge det varar och bege oss till puben och sitta vid vattnet. 

2 kommentarer:

  1. Shit. Dina kurser låter galet avancerade. Men du fixart. :)

    SvaraRadera
  2. De är väldigt avancerade! Speciellt såhär i början när man inte fattar ett dugg ;) Jag ska göra mitt bästa!

    SvaraRadera