tisdag 24 maj 2011

Inte utan min dotter

Nu har jag varit dålig på att uppdatera känner jag.

I lördags firade jag min gudson Erik och hans syster Ida eftersom de har fyllt år och på kvällen gick jag, Emma, Mary och Nanna ut på Cover Club. Riktigt kul förutom att vi spenderade pengar på drinkar och en shot helt i onödan. Trots att det första vi sa när vi gick in var "Nu ska vi inte köpa något ikväll". Tjoflöjt! Så bra gick det...

Vi hann i alla fall med att sjunga karaoke. Det blev "Summer of 69'" i repris för publiken eftersom ett tjejgäng sjöng samma låt just före oss. Vi hoppas att vi lät bättre dock. Inte särskilt troligt. När vi var hemma igen, klockan sisådär 3 på natten, så kokade Nanna kaffe. Hon måste ha varit rejält sugen eftersom det blev tio koppar. Vi drack dock inte allt eftersom vi hade tänkt kunna sova någon stund.






På morgonen såg vi filmen "Inte utan min dotter" från 1991. Den var sjukt bra. Handlar också om kriget i arabvärlden, som "Flyga drake", men denna gång i Iran. Och inte nog om det, den är baserad på en verklig händelse. Vi har börjat få upp ögonen för liknande filmer så har någon tips på en bra, lärorik film som dessa två är det bara höra av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar