lördag 21 maj 2011

"För dig skulle jag göra det tusen gånger om"

Igår kom jag hem sent från jobbet och därför hann vi aldrig se "The kite runner". Jag och Emma såg dock en timme innan vi gick och la oss och en timme idag på morgonen. Vilken otroligt bra film! Många tårar spilldes av både mig och Emma men den var verkligen värd att se. Den är delvis verklighetsbaserad på författarens liv, som skrivit boken med samma namn, vilket gör filmen ännu mer känslosam. Två pojkar som växer upp tillsammans och som skulle göra allt för varandra. Tills något händer och allting blir annorlunda. Den visar hur en vuxen man försöker försonas med sitt samvete och de misstag han gjorde som barn. Mitt i ett krigshärjat Afghanistan. Måste läsa boken härnäst.



1 kommentar:

  1. "För dig skulle jag göra det tusen gånger om" - älskar meningen!! älskar filmen. trots mycket tårar och värk i hjärtat.

    SvaraRadera