torsdag 5 maj 2011

Climbing up the walls

Idag gjorde vi något väldigt otippat. Vi hade inga större planer för dagen så vi kollade runt på Internet för att se vilka aktiviteter London kunde erbjuda som inte var för dyra. Paint Ball, IMAX, äventyrsbad och innomhus slalom var några av aktiviteterna vi hittade. Men tillslut bestämde vi oss för att klättra på väggarna i London Bridge på ett ställe som heter "Arch climbing wall". Varken jag eller Josh är särskilt erfarna av att klättra klättervägg men det gick riktigt bra och jag är säker på att det kommer att kännas i armarna imorgon.





Det var meningen att man skulle följa en och samma färg (handtag) hela vägen upp men vi blandade lite. Vi var ju trots allt nybörjare. Efter det roliga träningspasset gick vi på en indisk restaurang där Josh ätit med sin kompis Balaghi som är från Indien. Kan ju alltså inte bli fel om en indier rekommenderat stället. På menyn kunde man göra sin egen korma genom att välja vilket kött, tillagningssätt, grönsaker och ris man ville ha. Jag valde en lamm-korma som var väldigt god, tillsammans med en tofu-och spenatröra (även om tofu är japanskt) eftersom jag alltid velat smaka tofu. Josh beställde en rätt som heter "dosa" som är som en enda stor vårrulle, eller jätteplätta, med fisk- och skaldjursfyllning. Vi blev väääääldigt mätta och bestämde oss för att gå till Tower Bridge för att smälta maten innan vi tog bussen hem.





3 kommentarer:

  1. vad påhittiga ni är!
    jag har varit på stan (skolarbete) och ica idag liksom. och ätit... tomatsoppa. eh. london verkar... lite roligare. :)

    SvaraRadera
  2. oj vad jag gillar att du uppdaterar bloggen så mycket!! :D

    haha london verkar väldigt roligt. bra (och obra) att du ska flytta dit igen så har vi en anledning att hälsa på till hösten! :)

    SvaraRadera
  3. Haha! Lotta det låter som du haft en trevlig dag du med. Det behöver inte vara mer än så för att dagen ska bli bra :)

    Haha, Emma, nu kan jag ju uppdatera bloggen med annat än händelser som ni redan vet om. Blir ju roligare för er då också ;)

    SvaraRadera