måndag 18 april 2011

Waking up to a new day

Igår var en härlig dag. Tog en skön promenad på kvällskvisten tillsammans med Mary och Lotta och sedan bjöd Lotta på nybakade kolakakor. Mums! Hon är ju så duktig på att baka.

Till middag gjorde jag kyckling med basilika och pasta med en klick paprika och chili-creme fraiche. Det blev gott och fräscht.



Sen tror jag att jag blivit kär. Förälskad. Eller något annat som liknar en sorts besatthet. Det gick helt enkelt inte att sluta. Jag ville bara fortsätta vända blad. Men nu känns det lite tomt. När det är över. När man levt sig in i någons värld och sedan ska man gå vidare med sin egen. Med verkligheten (i det här fallet är jag väldigt tacksam över min verklighet). Klockan slog väl cirka 02.00 när jag slog igen boken och fällde en liten tår. Måste säga att det är lugnt en av de bästa böcker jag läst. Man blir förbannad och ledsen på vartannat blad men samtidigt kan man inte sluta läsa. Berättelsens huvudpersoner är inte tagna från verkligheten men de flesta händelser tror jag absolut är sanningsenliga och många (mest kvinnor) skulle nog känna igen sig. Tyvärr. Men läs den, snälla. Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.




Sen har jag fastnat för en låt som verkligen gör mig peppad på något underligt sätt:
Tamar Kaprelian - New Day


4 kommentarer:

  1. Jag känner igen känslan av tomhet. Den boken måste ha varit sjukt bra, PAX att låna den och läsa den härnäst!

    Tack för låt-tipset också (den strömmar ut från mina datorhögtalare just nu) :)

    PUSSåKRAM

    SvaraRadera
  2. Yaay! Gillar att få kommentarer :) Ja det ska du absolut. Du måste bara läsa den.

    Hoppas du har det bra i Sorsele! Här är det soligt men blåsigt. Ska snart ta en prommis :)

    Pusspuss

    SvaraRadera
  3. åh satt du uppe så länge?? den verkar sjukt bra!

    SvaraRadera
  4. Ja, du läste den ändå? Visst var den bra, jag sträckläste den också!

    SvaraRadera