tisdag 2 oktober 2012

Gangnam style

Vet inte om detta har nått Sverige än men jag hoppas verkligen INTE det och att ni är skonade från detta så kallade "fenomen". Sydkoreansk pop ligger verkligen inte mig i smaken men det växer sig allt starkare här i Brittland. Jag tror mest det är ironin i det hela som tilltalar och det är så dåligt/löjligt att det blir bra. Går mig mest på nerverna men frasen "Gangnam style" är ju rätt så catchig och fastnar hos många. Tydligen är det en speciell dans också som man ska utföra till denna låt. Lite som "Hey, Macarena!" alltså. Gangnam är då ett rikare område i Sydkorea och jag hittade denna parodi-video ("London style") baserat på den riktiga videon:

3 kommentarer:

  1. Haha vi är inte skonade!!! Har sett den dansen två helger i rad nu. x) Förresten Palme-filmen, den går typ på bio nu men du kan säkert se den sen på nåt sätt! Den var bra, som sagt.

    SvaraRadera
  2. Haaha nä. Med Internet vetdu jonse är ju inte Sverige så mycket efter England :)

    SvaraRadera
  3. Haha, nej det är sant Emma. Synd som sagt i detta fall ;)

    Ska kolla om man kan hitta Palme-filmen på internet då :)

    SvaraRadera