onsdag 30 november 2011

Strejk

Idag är det en dags strejk för alla lärare vilket betyder inga föreläsningar eller seminarier för mig. Istället fick det bli plugg i hemmets lugna vrå blandat med lite träning. Har ett prov nästa vecka om språkutveckling, autism och kognitiv utveckling. Allt är väldigt intressant men om man läst om samma ämnen 7 dagar i sträck kan man bli lite less. Istället lockar andra lite mindre ansträngande aktiviteter, som Internet och TV. Nåja, snart är det ju faktiskt jul och tills dess kan jag väl hålla ut.

Igår skulle jag haft min andra sånglektion, men när jag knackade på min sånglärares dörr cirka 100 gånger öppnade hon i sin pyjamas och såg förvånat på mig. Hon hade skickat ett mejl på eftermiddagen och meddelat mig att hon var tvungen ställa in lektionen eftersom hon ska iväg och jobba i Tyskland imorgon. Jag hade naturligtvis inte kollat mejlen så sent och man kan ju tycka att hon kunnat ringa eller sms:a istället. Men nej då, istället fick jag sitta 40 minuter tur och 40 minuter retur på tunnelbanan som luktade unket eftersom det regnade ute och alla var genomblöta. Men men, man ska inte klaga...

På tal om ingenting så hittade jag dessa "ljusportar" bakom Bond Street station i måndags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar