tisdag 22 november 2011

Singing in the rain

Hade min första sånglektion idag. Det kändes verkligen som att jag lärde mig något bara efter en lektion och min sånglärare gjorde det riktigt kul. Hon är runt 30 år och har 10 års erfarenhet inom klassisk sång och piano och det märktes att hon visste vad hon gjorde. Idag bestod mest av hur man bäst värmer upp rösten och vilka övningar som utvecklar rösten och hur det fungerar. Hon började med att beskriva vad som händer med musklerna när man sjunger och pratar vs. när man viskar. Hon visade en video på hur det såg ut i halsen och luftstrupen och för mig som oftast behöver förstå hur det funkar innan jag kan lära mig något kändes det riktigt bra (jag lärde mig att hantera kopplingen på bilen först när pappa förklarade för mig hur det fungerade mekaniskt). Jag ska se till att öva varje kväll tills nästa lektion som är om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar