torsdag 27 september 2012

Too cool for school...

Nja, inte riktigt. Snarare "too school for cool" när det gäller mig. Första veckan på tredje och sista året är avklarat och jag känner mig rätt så peppad inför kommande läsår. Denna termin läser jag "Advanced social psychology", "Counselling psychology" och "Psychology of environment and sustainability". Utöver dessa är det ju även forskning och en C-uppsats som skall produceras, vilket jag har blandade känslor inför. Jag är vettskrämd men samtidigt entusiastisk över att verkligen få forska självständigt och se hur det går till i den världen. Inte för att jag kommer att ha allt klart för mig efter att ha skrivit en avhandling men en liten glimt av hur det är att jobba med forskning som yrke kommer jag i alla fall få. Och vem vet, kanske får jag mersmak? Det återstår att se.

Idag hade jag föreläsning och seminarium för "Psychology of environment and sustainability" och det förvånade mig att det var så få studenter som läser just denna kurs. Vi var 11 stycken totalt (!!!) vilket är ett väldigt litet antal om man jämför med andra kurser där vi ofta är runt 100 pers. Jag tyckte det var riktigt intressant och vi kommer även få forska lite i denna kurs vilket känns kul. Dessutom kändes det ändå trevligt att vi var så få personer då det blir lite mer personligt och man kan känna sig mer delaktig och diskutera saker enklare. Två personer var utbytesstudenter från Amerikat och lite förvånad blev jag när de sa att de kom från "San Diego" av alla ställen i USA. Så jag kunde med stolthet säga att jag varit där och att jag tyckte det verkade som ett riktigt bra ställe att bo på ;)

Just nu är jag precis hemkommen från en springtur i en temperatur som bara sjunker och sjunker för varje dag som går. Ja kära vänner, vintern och kyla är på väg igen. Did anyone see that one coming?


Dessa låtar är mina favoriter just nu att träna till:






2 kommentarer:

  1. Skola OCH träning! Gillar det, heja!

    SvaraRadera
  2. Jo kände mig nästan tvungen att träna idag. Har varit alltför lat senaste veckan :)

    SvaraRadera