fredag 20 april 2012

Bingo!

Bingosidan ville ha ett litet inlägg om bingo så här kommer det:


När jag tänker på bingo så går mina tankar automatiskt till ett vardagsrum i 90-talsstil som doftar kaffe och tvål där TV:n visar kvällens Bingo Lotto. Detta vardagsrum tillhör min mormor och morfar och en sisådär 13-17 år yngre version av mig själv sitter i soffan med en lott, beredd att "pluppa" siffrorna som visas i TV-rutan med en sådan där speciell bingopenna. Jag vann dock aldrig något men det var nog inte därför jag spelade. För mig är bingo något för äldre personer eller för barn som spelar med sina far- eller morföräldrar eftersom det är så mina minnen ser ut, förknippat med relationer och mysiga kvällar. Jag har dock aldrig spelat i vuxen ålder men jag har vänner som spelar då och då och jag tycker det är ett trevligt sätt att umgås på. Det finns ju väldigt många olika sätt att spela bingo på också, framför TV:n, i bilen, i en bingohall och på Internet. Det finns säkert fler sätt att spela på än så men att spela genom Internet är kanske det enklaste men mest opersonliga sättet. Gå in här om du känner dig sugen på att testa och ropa ”bingo”!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar